One-IT

5 november 2024

Finsur – Familiaal Accountantskantoor met Moderne IT-oplossingen

Geschreven door
FINSUR
Optimalisatie van Telefonie en IT met One-IT

Inleiding

Finsur, een familiaal accountantskantoor, heeft zich in de afgelopen 30 jaar ontwikkeld van een kleine onderneming tot een moderne, klantgerichte zaak. Onder leiding van Nick, die het kantoor van zijn moeder heeft overgenomen, heeft het bedrijf grote stappen gezet in zowel groei als technologie. Samen met One-IT heeft Finsur de IT- en telefonie-infrastructuur volledig gemoderniseerd om efficiënter en klantgerichter te werken.

Geschiedenis van Finsur

Het verhaal van Finsur begint met Nicks moeder, die het kantoor meer dan drie decennia geleden oprichtte. Na zijn studie ging Nick werken bij een groot accountantskantoor, maar besloot uiteindelijk het familiebedrijf over te nemen. Onder zijn leiding is het kantoor verhuisd naar een ruimere locatie, en met vijf medewerkers en de juiste IT-infrastructuur, biedt Finsur nu volledige boekhouddiensten, fiscale aangiften en advies voor KMO’s.

IT in het Accountantskantoor

De laatste tien jaar is IT essentieel geworden in de accountancywereld. “Zonder IT bestaat er geen accountantskantoor,” stelt Nick. Een stabiel IT-systeem is noodzakelijk om klantendossiers efficiënt af te werken en proactief te kunnen werken. Door de groei van Finsur in de afgelopen twee jaar en de toegenomen werkdruk, kunnen we het niet permiteren om niet bereikbaar te zijn.

 

finsur4

De Evolutie van Telefonie

Finsur startte met ISDN-lijnen en een lokale centrale, maar die technologie voldeed al snel niet meer aan de moderne eisen. Na een overstap naar VoIP werd ook Microsoft Teams geprobeerd als telefonieoplossing, maar dat bleek niet ideaal. “Met Teams was het vooral minder eenvoudig om zelf snel en efficiënt aanpassingen te doen,” legt Nick uit. “Vertragingen bij het bellen en het instellen van wachtrijen en doorschakelen zorgden voor frustratie.”

Met de overstap naar One-IT Cloud Connect veranderde dit volledig. “Cloud Connect is stabiel en veel gebruiksvriendelijker,” vertelt Nick tevreden. Functies zoals doorschakelen werken nu met één druk op de knop, waar dit in Teams omslachtig was. “Daarnaast zijn de vertragingen bij het opnemen van gesprekken volledig opgelost,” voegt hij toe.

De Samenwerking met One-IT

Finsur werkt al meer dan tien jaar samen met One-IT, een samenwerking die steunt op vertrouwen en flexibiliteit. “One-IT begrijpt onze behoeften en zorgt ervoor dat onze systemen blijven meegroeien met ons kantoor,” zegt Nick. Bij problemen, zoals destijds bij de implementatie van Teams, wordt er snel gereageerd en gezocht naar oplossingen. Dankzij de IT-oplossingen van One-IT kan Finsur soepel meegroeien met hun klantenbestand en bedrijfsambities.

One-IT
finsur5

Interview met Nick

Waarom Telavox en niet Teams?

“Teams was te ingewikkeld. We konden niet op korte termijn zelf aanpassingen doen en er was regelmatig vertraging tijdens gesprekken. Met Telavox hebben we nu de stabiliteit die we zochten, en alles werkt veel soepeler. Ik kan een gesprek nu met één sneltoets doorschakelen, zonder gedoe.”

Wat is de grootste verbetering?

“De kracht van het zelf te kunnen beheren. Wanneer ik me wil focussen op deadlines, kan ik mezelf eenvoudig uit de callflow halen, zodat mijn telefoon niet rinkelt. Als er dringende zaken zijn kunnen mijn collega’s me wel doorschakelen.”

De samenwerking met One-IT

“Het fijne aan de samenwerking is dat we elkaar goed kennen. Als er een probleem is, zoals we hadden met Teams, dan lossen ze het snel op. Voor de rest draait onze IT zoals het hoort.” 

De Toekomst van Finsur

Hoewel Finsur goed is gegroeid in de afgelopen twee jaar, blijven er uitdagingen. “De grootste uitdaging is om kwalitatief en gemotiveerd personeel te vinden,” zegt Nick. Hij benadrukt dat de dienstverlening die Finsur biedt persoonlijk en klantgericht moet blijven, ook al kunnen sommige processen worden geautomatiseerd. “Niet alles kan geautomatiseerd worden, dus we moeten zorgvuldig blijven groeien.”

Afsluiting

Dankzij de samenwerking met One-IT is Finsur goed uitgerust om te opereren als een modern accountancykantoor. De verbeterde telefonieoplossing en het stabiele IT-systeem stellen het kantoor in staat om hun klanten optimaal te bedienen en verder te groeien. Met Nick aan het roer en een jong, dynamisch team staat Finsur klaar om ook in de toekomst hoogwaardige accountancydiensten te leveren.

finsur1

Interesse in onze oplossing?

Bent u tijdens het lezen van dit artikel geïnteresseerd in een oplossing die aansluit aan uw behoeften?

Twijfel dan niet om ons vrijblijvend te contacteren!